Facebook a realitný trh
V dnešnej dobe je bez všetkých pochybností zrejmé, že prevažná väčšina realitných
transakcií je realizovaná prostredníctvom internetu - na internet spoliehajú nielen
predávajúci a kupujúci, ale aj realitný profesionáli.
Platforma Facebook je jednou z najrozšírenejších sociálnych sietí na internete,
aktuálne s viac než 500 miliónmi aktívnych používateľov, z ktorých 50 percent používa
Facebook každý deň. Celkom strávia všetci používatelia na Facebooku viac ako 700
miliárd minút mesačne .
Aktuálny (01/2011) počet užívateľov Facebooku na Slovensku je viac ako 1 280
000.
S príchodom sociálnych sietí je viac ako inokedy dôležité, aby realitný maklér dokázal
sledovať aktuálne trendy a následne maximálne zužitkovať ich možný obchodný potenciál.
Facebook je naozaj skvelá platforma, ktorý pomôže rastu vášho obchodu s nehnuteľnosťami.
Spotrebitelia dnes požadujú oveľa viac ako im ponúkajú niektoré zastarané realitné
portály, a Facebook vo spojení s AReality.sk
umožňuje pristupovať k týmto ľuďom na omnoho osobnejšie úrovni.
Realitný marketing s Facebookom
Predtým jako budete môcť začať efektívne využívať Facebook pri vašom obchodovaní
s nehnuteľnosťami, je dôležité porozumieť princípom fungovania sociálnych sietí
a využiť ich vo svoj prospech. Zároveň je tiež dôležité vyvrátiť niektoré predsudky
o Facebooku.
MÝTUS: Facebook je len hračka pre teenagerov a študentov.
SKUTOČNOSŤ: To je sčasti pravda, ale len ak to umožníte. Facebook
umožňuje svojim užívateľom veľmi presne nastaviť ochranu osobných údajov,
tj určiť, ktorí ľudia môžu alebo nemôžu vidieť určitý obsah, ktorý poskytujete.
TIP: Najjednoduchší spôsob, ako dosiahnuť zabezpečenie Vášho súkromia,
je založiť si Stránku pre fanúšikov alebo Firemné straky (navyše k Vášmu súkromnému
Facebook profilu !). Tým môžete pohodlne oddeliť svoje aktivity súvisiace s podnikaním
a zároveň umožniť svojim priateľom a rodine prezerať Váš súkromný Facebook profil.
MÝTUS: Musíte mať tisíce priateľov na Facebooku, aby bol marketing
efektívny.
SKUTOČNOSŤ: Veľká sieť priateľov a fanúšikov je určite užitočná,
ale ďaleko dôležitejšia ako počet je ich demografická štruktúra. Niekoľko dobre
vyprofilovaných užívateľov, ku ktorým máte nejaký vzťah, môže byť omnoho cennejšie
ako tisíc ľudí, ktoré sotva poznáte.
TIP: Ak chcete získať správny typ priateľov a fanúšikov pre Váš
Facebook profil a stránky, MUSÍTE uverejňovať zaujímavý, relevantný a užitočný obsah.
S nezaujímavým obsahom úspechu ťažko nedosiahnete.
Ďalšie dôvody pre realitné kancelárie, prečo byť na Facebooku
- Existuje viac než 500 miliónov aktívnych používateľov
- Interakcia s ostatnými na Facebooku môže byť zábavná (a návyková)
- Efektívna marketingová kampaň na Facebooku Vám nezaberie ani 5 minút denne
- Facebook je zadarmo
Tipy pre realitných profesionálov
V nasledujúcom texte predpokladáme, že ste si už zriadili svoj osobný profil na
Facebooku, a môžeme sa teda venovať efektívnemu využitiu Facebooku pre Váš realitný
biznis.
Ak na Facebooku ešte nie ste a potrebujete pomoc, potom si prečítajte niektorý z
on-line návodov alebo nám napíšte, aby sme Vám mohli poradiť.
1. Založte si Stránku pre fanúšiky / Firemnú stránku
Facebook: Príklad vzhľadu firemnej realitnej stránky
Pre realitný marketing na Facebooku môžete využiť buď Váš súkromný profil alebo
si založiť Stránku pre fanúšikov (Fan Page) alebo Firemné stránku
(Business Page).
Funkcie a vlastnosti sú veľmi podobné, ale ak hľadáte jednoduché riešenie, ako oddeliť
pracovné záležitosti od súkromných, potom zvoľte Stránku pre fanúšikov / Firemné
stránku.
Hlavný rozdiel medzi Stránkami pre fanúšikov / Firemnými stránkami a stránkou vášho
súkromného profilu je ten, že stránky zhromažďujú fanúšikov, zatiaľ čo stránka profilu
zbiera priateľov.
Na stránke alebo Vašom profile potom môžete prezentovať príspevky, vkladať fotografie,
videá, odkazy a ďalší zaujímavý obsah.
Kliknite tu pre založenie Facebook
stránky
2. Získejte pre svoju stránku unikátne užívateľské meno
Facebook umožňuje používateľom získať pre profily a stránky unikátne tzv užívateľské
meno. Užívateľské meno je ľahšie zapamätateľné pre užívateľov a získate s ním lepšie
výsledky vo vyhľadávaní (SEO).
Pozor, aby ste však mohli získať užívateľské meno, je potrebné pre Vašu stránku
získať aspoň 25 fanúšikov. Je teda dobré pre začiatok uveřejnit nejaký hodnotný
obsah a upozorniť naň Vašich priateľov, ktorí si ho môžu obľúbiť.
Kliknite tu pre získanie vášho užívateľského
mena na Facebooku
Príklad skrátené adresy stránky s užívateľským menom
3. Vyskúšajte reklamu na Facebooku
Na rozdiel od ostatných reklamných médií, Facebook umožňuje svojim používateľom
vytvárať veľmi presne cielené reklamy - môžete osloviť skupiny užívateľov podľa
veku, vzdelania, záľub a ďalších. Máte na prenájom byty pre študentov?Nie je nič
jednouduššího, ako presne vytvoriť a nastaviť kontextovú reklamu.
Navyše, reklama na Facebooku je typu PPC (Pay Per Click) - platíte nie za zobrazenie,
ale až za skutočné kliknutie a ceny inzercie sú priaznivé.
Reklamu samozrejme môžete použiť aj na získanie ďalších fanúšikov pre Vaše stránky!
Kliknite tu, aby ste mohli začať s reklamami
na Facebooku
4. Nezabúdajte na obsah!
Pre udržanie pozornosti fanúšikov Vašej stránky a Vašich priateľov je potrebné predovšetkým
pravidelne publikovať kvalitný a unikátny obsah.
Prezentujte na Facebooku Vaše nehnuteľnosti vždy s obsiahlym textom a reprezentatívnymi
fotografiami. Pomôžete tým návštevníkom, ale aj vyhľadávačom, aby Vaše nehnuteľnosti
boli čo najlepšie vyhľadateľné
Nezabudnite, že môžete okrem fotografií a textu aj vkladať videoprezentácie, odkazy
a ďalší zaujímavý obsah.
5. To najlepšie na záver: AReality.sk exportuje na Facebook !
Ako prvý realitný portál na Slovenskom sme pre Vás ZADARMO spustili plne automatizovaný
export Vašich nehnuteľností z AReality.sk na profily Facebooku.
Nemusíte sa o nič starať a AReality.sk bude automaticky vkladať na Váš Facebook
aktuálne nehnuteľnosti, vrátane fotografií, popisu a odkazov na zákazku.
Nastavenie a aktiváciu exportov môžete jednoducho vykonať v členskej sekcii
nášho serveru, položka nastavenia exportov / Facebook. Môžete zadať
ID profilu Vašej Firemné stránky alebo exportovať na súkromný profil.